SZCZEGÓŁOWE ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW DO GIMNAZJUM NR 12 IM. JANA MATEJKI
1. Do klasy pierwszej Gimnazjum przyjmuje się:
1.1. z urzędu - absolwentów sześcioletnich szkół podstawowych zamieszkałych w obwodzie Gimnazjum,
1.2. na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) - absolwentów sześcioletnich szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem Gimnazjum, w przypadku, gdy Gimnazjum dysponuje wolnymi miejscami.
2. Wymagane dokumenty:
2.1 świadectwo ukończenia szkoły podstawowej
2.2 zaświadczenie OKE o szczegółowych wynikach sprawdzianu
2.3 karta zgłoszeniowa ze szkoły podstawowej
2.4 wniosek rodzica (opiekuna prawnego) ucznia, zamieszkałego poza obwodem szkoły
3. Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz termin składania dokumentów na dany rok szkolny określa Kurator Oświaty.
4. W przypadku większej liczby kandydatów spoza obwodu, szkolna komisja rekrutacyjna ustala listę przyjętych biorąc pod uwagę:
4.1. oceny z zajęć edukacyjnych i ocenę zachowania zawarte na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej
4.2. wynik sprawdzianu wiedzy i umiejętności przeprowadzony przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną
4.3. szczególne osiągnięcia wpisane na świadectwie szkolnym
5. W rekrutacji do gimnazjów maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym wynosi 100 pkt, w tym:
- 40 pkt – liczba punktów możliwych do uzyskania za sprawdzian przeprowadzony w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej
- 40 pkt – liczba punktów możliwa do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej
- 20 pkt – liczba punktów za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej
6. Sposób przeliczania na punkty:
6.1. stopni z obowiązkowych zajęć edukacyjnych (języka polskiego, matematyki, historii, przyrody i obowiązkowego języka obcego):
celujący- 8 pkt
bardzo dobry- 7 pkt
dobry- 5 pkt
dostateczny- 3 pkt
dopuszczający- 0 pkt
6.2. za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej kandydat może uzyskać co najwyżej 20 pkt, przy czym:
6.2.1. za ukończenie szkoły z wyróżnieniem- 10 pkt
6.2.2. za udział w konkursach i wolontariat- 10 pkt:
1) finalista konkursów, organizowanych przez Śląskiego Kuratora Oświaty- 8 pkt
2) laureat lub I miejsce w konkursach ogólnopolskich, wojewódzkich lub powiatowych- 5 pkt
3) finalista lub II miejsce w konkursach ogólnopolskich, wojewódzkich lub powiatowych- 3 pkt
4) wyróżnienia lub III miejsce w konkursach ogólnopolskich, wojewódzkich lub powiatowych- 1 pkt
5) wolontariat- 2 pkt
7. Laureaci lub finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, są przyjmowani do Gimnazjum w pierwszej kolejności, jeżeli posiadają świadectwo ukończenia szkoły podstawowej, niezależnie od kryteriów przyjętych w szkole.
8. Do oddziałów integracyjnych, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów), przyjmowani są:
8.1. uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebach kształcenia specjalnego (3- 5 uczniów w oddziale liczącym nie więcej niż 20 uczniów), na podstawie skierowania wydanego przez zespół orzekający, działający w publicznej poradni psychologiczno- pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej
8.2. uczniowie nieposiadający orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego (15- 17 uczniów w oddziale liczącym nie więcej niż 20 uczniów) na takich samych zasadach jak do oddziału ogólnodostępnego.
9. Do zadań szkolnej komisji rekrutacyjnej należy:
9.1. podanie do wiadomości kandydatom informacji o warunkach rekrutacji z uwzględnieniem kryteriów przyjęć ustalonych w Statucie,
9.2. przeliczenie osiągnięć uczniów na punkty, wg ustalonych kryteriów
9.3. ustalenie na podstawie wyników postępowania kwalifikacyjnego i ogłoszenie list kandydatów przyjętych do Szkoły.
10. Dyrektor Szkoły zapewnia stałe i aktualne informacje, dotyczące terminów składania dokumentów i warunków przyjęć. Informacje zamieszcza na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej szkoły.
11. Dyrektor Szkoły podaje do wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do gimnazjum.
Posted by Ostrowski Rafał Lut 28, 2014